Pågangen etter pass er for tiden veldig stor. Vi oppfordrer personer som har gyldig pass fra et annet land til å vente med å søke om nytt norsk pass til etter sommeren. I ambassadens timebestillingssystem publiseres ledige tider for de nærmeste ukene.
Krav til dokumentasjon:
Pass til voksne
Pass til barn og unge
Remember to bring all required documentation, incl. application form, when you meet at the embassy. It will not be possible to hand in the application if required documents are missing.
If you reside in Sweden, you must also bring a population registration certificate (personbevis) from Skatteverket.
Please note that there are many applicants waiting to book an appointment at the Embassy. Hence, it is very important that you contact the Embassy if you cannot come to your scheduled appointment.
In urgent matters, when there are no available appointments, such as in cases involving participation in a lawsuit or visitation rights, you can contact us by mail: Konsulat.stockholm@mfa.no. Please note that such cases will only be considered if proper documentation is provided.
For au pair-, work-, study and family immigration:
After registering your application online on UDIs website, you can book an appointment to hand in your documents in the application portal.
All available appointments at the Embassy will be visible in the portal. We will publish additional appointments according to capacity.
For lifting a prohibition against entry or residence permit according to the EU/EEA regulations:
You can book an appointment to hand in your documents in our booking system.
All available appointments will be marked with a grey colour in the calendar. Please contact us if you do not have the opportunity to use/want to use your appointment. We will publish additional appointments according to capacity.
Søknader knyttet til statsborgerskap - gjenerverv, «fedremelding» og bibehold kan nå innleveres på ambassaden i Stockholm. For mer informasjon om søknader og dokumentasjon vennligst se våre nettsider og UDIs nettsider.
Søknadene må først registreres på nett før man booker en tid. Dette gjøres i UDIs søknadsportal. Vi ber om at du leser informasjonen på UDIs nettsider nøye, slik at du er forberedt og har med all nødvendig dokumentasjon når du møter på ambassaden.
Vi gjør oppmerksom på at det er mange som ønsker å innlevere søknad. Det er derfor en del ventetid. Vi legger ut flere tider så snart vi har mulighet for dette.