Konsulære tjenester

Ambassaden utfører tjenester som knyttet til søknad om pass, inkludert nødpass, personnummer, registrering av dødsfall, farskapserklæringer, bekreftelse av statsborgerskap og utstedelse av fullmakt. Ambassaden behandler ikke visum  søknader og utfører ikke vigsler.

Personlig oppmøte på ambassaden er kun mulig etter avtale. For å ta kontakt med oss, send oss en epost på emb.rabat@mfa.no med din forespørsel, inkludert fullt navn, personnummer, og et telefonnummer du kan nås på.

Du kan også nå ambassaden på telefon mellom klokken 10 og 12 tirsdag, onsdag og fredag på følgende nummer: +212 (0) 5 37 66 42 00 eller +47 23 95 54 00. Torsdager holder vi stengt for publikum.

Ambassaden er stengt på offentlige helligdager. Du kan se liste over disse her.

For nordmenn:

Fra 6. januar 2020 vil det ikke lenger være mulig å betale med kontanter. Betalingen for pass og andre konsulære tjenester kan gjøres ved bankoverføring til ambassadens konto i Attijariwafabank. Kontonummer: 007 810 0001515000003427 04.

Betaling kan kun gjøres via lokal bank i Marokko og ikke via bank i Norge på grunn av valutadifferanse.

Bankkvitteringen må være i navnet til søker og må medbringes ambassaden den dagen man har avtale. Eventuelle overføringskostnader belastes søker.

Viktig merknad: Din søknad vil ikke bli behandlet før ambassaden mottar kvittering for betaling.