Arbeidsoppgaver
- Utføre oppgaver knyttet til den daglige driften av konsulatseksjonen, herunder saksbehandling innen utlendingsfeltet.
- Generelle konsulære oppgaver, bl.a. mottak og behandling av passøknader samt bistand til nordmenn ved ulykker, sykdom og dødsfall
- Håndtering av søknader om oppholdstillatelse og visum, samt veiledning av søkere
- Kontakt med og bistand til ambassadens underliggende konsulater i Italia og på Malta
- Andre administrative oppgaver etter behov
Kvalifikasjoner
- Flytende norsk og gode kunnskaper i italiensk og engelsk, både skriftlig og muntlig
- Søkere må være kvalifisert for oppholds- og arbeidstillatelse i Italia
(lokalt ansatte ved ambassaden er underlagt italiensk lov) - Høyere utdanning er ønskelig; relevant arbeidserfaring kan kompensere
- Erfaring med konsulære saker og utlendingsfeltet er en klar fordel
- Erfaring med kundebehandling og veiledning er ønskelig
- Interesse for og erfaring med IKT som arbeidsverktøy
Personlige egenskaper
- Evne til å arbeide selvstendig, strukturert og målrettet
- Stor arbeidskapasitet og evne til å håndtere en hektisk arbeidshverdag
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- God vurderingsevne
- Løsningsorientert tilnærming
Vi tilbyr
- Et svært godt arbeidsmiljø med dyktige kolleger i flotte lokaler sentralt i Roma
- Lønn i henhold til kvalifikasjoner og lokale forhold
Har du spørsmål om stillingen, kan du kontakte: Maija Graham eller Ingunn Stensholt
(maija.kristine.graham@mfa.no eller ingunn.torgerstuen.stensholt@mfa.no )