Travel and border information for Norway

Information in Norwegian / English

Tidsbestilling konsulære saker

Grunnet spredningen av COVID-19 er de fleste planlagte timeavtaler ved konsulatavdelingen kansellert. Les mer her // Due to the spread of COVID-19 the Norwegian Embassy in Stockholm have canceled many scheduled appointments. Read more here.

I vårt online bookingsystem kan du bestille tid for å søke om nytt pass ved konsulatavdelingen ved ambassaden i Stockholm. For å lese om hvordan du bestiller tid for notarialforretninger, se her.

NB: Om du ikke har med all nødvendig dokumentasjon når du møter på ambassaden, risikerer du å måtte booke en ny tid. Se her for krav til dokumentasjon for søknad om pass.

 

Vi gjør oppmerksom på følgende:

  • Vi legger ut nye tider fortløpende.
  • Det er kun tillatt å booke en tid per person. Dersom du booker en ny tid som passer deg bedre, må du fjerne den tiden du ikke ønsker. Om det bestilles flere tider i samme navn, vil de senere tidene bli fjernet, og kun den første tiden bli stående.
  • Om du skal bestille tid til barn, ber vi om at tiden bookes bare i barnets navn for å unngå at dobbeltbookingene fjernes.
  • Vi gjør oppmerksom på at det er begrenset mulighet for å vente på ambassaden før du har din avtalte tid, og at det derfor tidligst er mulig å komme inn på ambassaden fem minutter før avtalt tid.
  • Det er ikke tilgang til å parkere utenfor ambassaden. Parkeringsmuligheter finner du nedenfor den amerikanske ambassaden på Dag Hammarskjölds väg, eller langs Valhallavägen etter den store rundkjøringen før Gärdesgatan.

OBS! Tidsbooking for innlevering av UDI-søknader skjer via UDIs søknadsportal på nett (arbeids-/familieinnvandring, studietillatelse, au pair, visum osv.). Tidsbooking for de som ikke kan benytte UDIs søknadsportal på nett (opphevelse av innreiseforbud, oppholdskort for familiemedlem av EU/EØS-borger m.fl.) skjer via e-post, les mer her.

Please note Applicants who wish to hand in their application at the Embassy must book an appointment through the UDIs Application Portal. Read more about this here.

Those who cannot book through the Application Portal (e.g. lifting a prohibition against entry, residence card for family members of EU/EEA citizens) must send an email to book an UDI-appointment. Read more about this here.