Den norske ambassaden i Bern søker ny konsulær medarbeider

Det vil i januar 2022 bli en ledig stilling som lokalt ansatt konsulær medarbeider ved den norske ambassaden i Bern.

Ambassaden har til sammen 8 ansatte og er i tillegg til Sveits også ansvarlig for forbindelse med Liechtenstein og Den Hellige Stol (Vatikanet). Det daglige arbeidsspråket internt er i hovedsak norsk.

Arbeidsoppgaver

  • Behandling av konsulære saker
  • Betjene kunder personlig, per e-post og telefon
  • Kontakt med ulike norske, sveitsiske og andre offentlige institusjoner
  • Kontakt med de honorære konsulatene i Sveits

Stasjonssjefen kan endre stillingens innhold ved behov

Kvalifikasjoner

  • Må ha minst 3-årig relevant høyere utdanning fra høyskole eller universitet. Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning
  • Må ha grunnleggende kontor- og IT-ferdigheter, inkludert bruk av office og evne og vilje til å sette seg inn i nye systemer
  • Må ha god skriftlig og muntlig fremstillingsevne i norsk (eventuelt annet skandinavisk språk), tysk og engelsk
  • Bør ha arbeidserfaring fra et internasjonalt arbeidsmiljø innen service- og/eller kontorvirksomhet eller fra offentlig forvaltning
  • Språkkunnskaper innen fransk og italiensk er en fordel

Personlige egenskaper

  • Evne til å jobbe selvstendig, men også i team
  • Administrativ ryddighet i en tidvis hektisk hverdag
  • Serviceinnstilt og fleksibel
  • God rolleforståelse og vurderingsevne
  • Er inkluderende og bidrar til et godt arbeidsmiljø

Vi tilbyr

  • Godt arbeidsmiljø
  • Varierte arbeidsoppgaver

Andre opplysninger

  • Tiltredelse tidlig i 2022
  • Stillingen er på rundt 50%
  • Lønn etter avtale

Kontaktinformasjon:

Ambassaderåd, Stian A. Hegland, tlf. +41 31 310 55 54, emb.bern@mfa.no

Søknad og CV på norsk, evt. et annet skandinavisk språk, med referanser, sendes snarest mulig til ambassaden og senest innen 8. oktober 2021 på e-post til: emb.bern@mfa.no.