Ambassaden søker en medarbeider på fulltid med ansvar for sentralbordet og resepsjonen. Stillingen innebærer i tillegg selvstendige og varierte arbeidsoppgaver innen administrasjonen og konsulære saker.
Kvalifikasjoner
- Erfaring fra servicebransjen
- IKT-kompetanse og god kjennskap til Microsoft Office-redskapene
- Gode språkkunnskaper, muntlig og skriftlig, i norsk, tysk og engelsk
- Relevant utdanning, gjerne administrativ, er ønskelig
- Det er ønskelig med erfaring fra ett eller flere administrative felt
- Det er ønskelig med interesse for konsulære saker
Arbeidsoppgaver
I tillegg til arbeidsoppgavene i resepsjonen (saksbehandler for publikumshenvendelser; både per telefon og epost, organisering av besøksgrupper og møter, hotelreservering), vil du vise fleksibilitet innen annet forefallende arbeid i administrasjonen. Andre administrative oppgaver må også påregnes.
Personlige egenskaper
- God kommunikasjons- og samarbeidsevne
- Serviceinnstilling og nøyaktighet
- Selvstendighet, ryddighet og fleksibilitet
- Tilpasningsevne
- Stor arbeidskapasitet og evne til å trives i et til tider hektisk arbeidsmiljø
Vi tilbyr
Varierte oppgaver i et trygt og meget godt arbeidsmiljø med erfarne og samarbeidsinnstilte kolleger. Konkurransedyktig lønn og ekstra pensjonsforsikring.
Fortventet oppstart vil være i september.
For mer informasjon kontakt
ambassaderåd (administrasjon) Tor Jakob Tveit, telefon +49 30 5050 58660, eller e-post Tor.Jakob.Tveit@mfa.no.
For informasjon om selve stillingen:
Resepsjonist Verena Dietze, e-post: Verena.Dietze@mfa.no
Søknad og søknadsfrist:
Send din søknad med CV og vedlegg til emb.berlin@mfa.no senest 29.05.2022. Merk søknaden med «Søknad — resepsjonist/ administrasjon — navn» i tittelfeltet.